Ҳамкориҳои густурда – баҳри решакан намудани терроризм

Терроризм ва экстремизм равандҳои номатлубеанд, ки имрӯзҳо тамоми аҳли башарро дар ташвиш гузоштаанд. Ҳамарӯза, аз нооромиҳо амалҳои ваҳшиёнае огаҳӣ пайдо мекунем, ки аксаран маҳз ба ҳамин вабои аср алоқамандӣ доранд.

Ҷумҳурии Тоҷикистон давлати демократӣ ва иҷтимоӣ эълон гардида, уҳдадор шудааст, ки барои ҳар як шаҳрванд шароити зиндагии арзандаю шоиста фароҳам оварад.

Нофаҳмӣ ва ноогоҳӣ, бехабарӣ аз фарҳанги миллӣ, паст будани сатҳи маърифатӣ, надоштани дониши сиёсӣ омилҳое шуда истодаанд, ки бархе аз ҷавонон ба гурӯҳҳои террористӣ шомил гарданд. Онҳо бо фикру ақидаҳои хеш ба ҷомеаи ҷаҳонӣ таъсири манфӣ расонида вазъро ноором месозанд. Бо мақсади аз ин роҳ баргардонидани амалӣ намудани чорабиниҳои огоҳикунӣ, мустаҳкам кардани назорати мақомотӣ ҳифзи ҳуқуқ, ба касбу ҳунаромӯзӣ ҷалб намудани ҷавонон, бо воситаҳои моддию техникии муосир, таъмин намудани онҳо зарур буда, инчунин ҷомеаи шаҳрвандиро лозим аст, ки баҳри решакан кардани ин падидаи номатлуб дар якҷоягӣ ҳамкориҳои густурдаро роҳандозӣ намоянд.

Дар замони муосир таҷдиди назар кардан ба раванди бонизоми таълиму тарбияи насли ҷавонон аҳамияти махсус дошта, мебояд, ки дар баробари омӯхтани илмҳои бунёдӣ, табиатшиносӣ, забонҳои хориҷӣ ва технологияи навин ҷавонону наврасон доир ба динҳои ҷаҳонӣ низ иттилооти кофӣ дошта бошанд.

Абдураззоқ  ҚУРБОНАЛИЕВ,
мудири кафедраи педагогика ва психологияи
Донишгоҳи давлатии Хуҷанд, ба номи
академик Бобоҷон Fафуров

Add comment


Security code
Refresh